Jeg skiftede fra selvstændig til ansat i 2024. Hvilke overvejelser, dilemmaer og læringer har jeg haft, da jeg gik fra selvstændig til ansat?
Read MoreSociologen Gordon W. Allport bruger en stige som metafor for, hvordan "små handlinger", som ofte går ubemærket, kan føre til mere alvorlige og forstyrrende og grusom individuel og kollektiv adfærd. Han beskriver fem niveauer af intolerance og uretfærdighed: tale, undgåelse, diskrimination, fysisk angreb, udryddelse.
Read MoreVi bliver nødt til at kunne verificere os selv som mennesker, og ind i mellem identificere vores præcise identitet. Hvad gør, at vi har tillid til de metoder vi får tilbudt til det formål? Som feks. LinkedIns verificeringsbadge?
Read MoreHvad er sammenhængen mellem teknisk gæld, sikkerhedsgæld og omdømmegæld?
Virksomheder oparbejder omdømmegæld, når de ikke håndterer problemer, der påvirker deres forretning. Og som påvirker deres omverden. Det nye er, at virksomhedens forpligtelser overfor samfundet nu ikke kun er finansielle.
Som samfundsaktør har man også et moralsk ansvar for den verden man lever i - i særlig grad ift. klima, ligestilling og diversitet.
Read MoreVirksomheder oparbejder omdømmegæld, når de ikke håndterer problemer, der påvirker deres forretning. Og som påvirker deres omverden.
Det nye er, at virksomhedens forpligtelser overfor samfundet nu ikke kun er finansielle.
Som samfundsaktør har man også et moralsk ansvar for den verden man lever i - i særlig grad ift. klima, ligestilling og diversitet.
Read MoreDet er mig til venstre. Jeg springer hermed ud som frivillig soldat i Hjemmeværnet. Det, og meget mere navlepilleri i min årspost ;)
De andre år har jeg gennemgået året forretningsmæssigt, fagligt og personligt. I år vil jeg lade de tre kategorier flyde sammen til en helhed, og prøve at uddrage noget jeg har lært - noget som jeg skal huske mig selv på næste år, og som jeg måske kan være heldig at der er andre der kan bruge.
Read MoreDet er svært at svare enkelt på. For når det er mennesker - og ikke botter - der skriver, så kan vi ikke dele folk op i idioter eller engle, selvom man godt kan have lyst til det.
En af de vigtigste ting at erkende, når vi møder hinanden, er, at alle siger og skriver som de gør af en grund og fordi vi tror det har en god effekt!
Read MoreBliv praktisk og strategisk klædt på til at modvirke mis/desinformation på sociale medier. Nyt kursus er klar!
Read MoreBogen “Influenter - når mennesker er medier” af Katrine Thielke og Henriette Rald blev udgivet den 17. februar 2023 på Samfundslitteratur.
Read MoreKan man være brobygger på sociale medier? Özlem Cekic & Katrine Thielke ser på, hvordan samtalen på sociale medier adskiller sig fra andre samtaler og på forskellige typer adfærd online. Med debatgreb, der kan gøre en ophedet debat køligere, og metoder til at hjælpe andre, der er kommet i shitstorm, undersøger vi, hvordan vi selv kan blive brobyggere online.
Read MoreHvordan får man brugerne engageret og interesseret i det at bo alment? Jannik Roos Jacobsen fortæller om arbejdet med Facebook-siden Bo Godt.
Read MoreAlternativ årsberetning for 2021 fra virksomheden Katrine Thielke.
Read MoreBrug denne model til at analysere jeres tilstedeværelse på sociale medier.
Read MoreHvordan laver du kommunikation til unge vælgere? Søren Schultz Hansen giver dig svaret.
Read MoreHvad skal du gøre, når din side eller profil bliver invaderet af en flok sølvpapirshatte? Skal du hjælpe dem, eller smide dem ud? Maia og Katrine giver dig svaret.
Read MoreSkal man svare på udråb, holdninger, emojis og alt det andet skrammel man kan få på sine konti på social medier? Katrine og Maia giver dig svaret
Read MoreHvornår skal du slette og hvornår skal du blokere kommentarer på din profil eller side på sociale medier? Katrine og Maia giver dig svaret
Read MoreDer er så mange der leder efter opskriften og spørger hvordan man gør det godt som leder, fagperson og menneske - uden at være “kendt” i den traditionelle forstand. Og her er så den opskrift.
Read More