Bogsnak 7: "Leadership of the Future" af Tina Moe

 

Vi drøfter fremtidens lederskab - hvad er det, hvad betyder det og hvordan praktiseres det?

Tina Moes bog “Leadership of the Future” besvarer de spørgsmål med syv principper, en masse erfaring og forskning.

Hun udpeger en måde at lede på, der er væsentligt anderledes end den traditionelle stærke selvsikre resultatorienterede leder.

Lyt med her:

 
 

Bogsnak 6: “Giv ordet til medarbejderne” af Rikke Damgaard

Vi taler om “Giv ordet til medarbejderne”, der er en grundbog i employee advocacy.

Vi kommer forbi Damgaards modenhedsmodel for employee advocacy, vi taler om forskellige typer af digitale ambassadører, vi taler om det strategiske ophæng og om 1-9-90-modellen.

Kig med, hvis du overvejer at give ordet til medarbejderne, og lade dem fungere som personlige medier i deres egen ret.

Rikke Damgaards bog kan du bestille på hendes eget website >

Og det er også her du kan finde parathedstesten >

Bogsnak 5: “Kontorkoma” af Pia Hauge”

Vi taler om Pia Hauges “Kontorkoma - fra støj til fordybelse i dit arbejde” og vi er begge ramt af forskellige dele af bogens indhold.

For godt nok er vi begge selvstændige, og har mulighed for at skabe vores eget arbejdsrum - men fordybelse og ro er mere end kontoret!

Bogsnak er er månedlig, to-personers bogklub, hvor Henriette Rald og Katrine Thielke diskuterer en fagbog, de har læst, og sætter den i relation til deres daglige arbejde som kommunikationsrådgivere.

Bogen er tilsendt af Akademisk Forlag.

Bogsnak 4: Grib Journalistikken

Vi taler om lærebogen “Grib journalistikken”, som er skrevet til kommunikatører, der vil prøve kræfter med de journalistiske metoder og redskaber.

Bogen er en man kan “botanisere i”, som Henriette siger i videoen - dvs. man kan plukke i den, gå på opdagelse i den, og finde en metode man kan bruge nu og her i sit daglige arbejde.

Bogen er tilsendt af forlaget.


Bogsnak 3: “Homo Futura” af Camilla Mehlsen

Vi diskuterer Homo Futura, der præsenterer os for tre ikke-digitale kompetencer, der bliver nødvendige for os alle - og vores børn - i et stigende digital fremtid.

På bogens flaptekst står der:
“I denne bog giver Camilla Mehlsen et tankevækkende bud på, hvordan børn og unge bedst muligt bliver klar til en digital tidsalder med kunstig intelligens og informationseksplosion, hvor tendenser som hackschooling, fake news, filterbobler, just-in-time-læring og platformsøkonomi dominerer. Hun præsenterer 7 afgørende kompetencer for fremtidens menneske:   
1. Koncentration 
2. Kommunikation 
3. Kollaboration
4. Kritisk tænkning 
5. Kreativitet 
6. Kuriositet 
7. Karakterdannelse“

Vi diskuterer hvordan vi hver især ser de syv kompetencer - Henriette i forhold til fremtidens kommunikationsrådgivning og jeg i forhold til min undervisning på blandt andet Københavns Universitet.

Bogsnak er er månedlig, to-personers bogklub, hvor Henriette Rald og Katrine Thielke diskuterer en fagbog, de har læst, og sætter den i relation til deres daglige arbejde som kommunikationsrådgivere.


Bogsnak 2: “Balladen om bots” af Ditte Wulff-Jacobsen

Vi diskuterer chatbots efter læsning af “Balladen om bots”, der handler om hvordan man bygger chatbots - fra et ikke-teknisk perspektiv.

Vi får indblik i hvad der sker, når vi skal have en samtale med en bot, og hvilke processer man kan bruge, når man skal strukturere indholdet i en bot.

Bogsnak er er månedlig, to-personers bogklub, hvor Henriette Rald og Katrine Thielke diskuterer en fagbog, de har læst, og sætter den i relation til deres daglige arbejde som kommunikationsrådgivere.


Bogsnak 1: “Krise, krudt og KRAM” af Astrid Haug

I vores første bogsnak taler vi om Astrid Haugs nyeste bog, der handler om kommunikationsstrategi i en digital og omskiftelig tid. Hun introducerer en ny model for, hvordan vi skal tænke kommunikationens kontekst, ressourcer, agilitet og mål - og bruger modellen til at belyse en imponerende samling friske cases.

Bogsnak er er månedlig, to-personers bogklub, hvor Henriette Rald og Katrine Thielke diskuterer en fagbog, de har læst, og sætter den i relation til deres daglige arbejde som kommunikationsrådgivere.

 
Katrine Thielke