Bog: Når tasterne taler - Konflikthåndtering på sociale medier

Når tasterne taler

Sidder du med brugere på de sociale medier som er vrede eller frustrerede? Og mangler du redskaber til at håndtere situationen? Bogen “Når tasterne taler” giver dig praktiske og implementerbare redskaber, der har afsæt i solid viden fra det konfliktteoretiske felt, samt det digitale univers.

Det får du:

  • En række praktiske metoder og modeller, som du kan bruge med det samme i dit arbejde med sociale medier - eller skriftlig kommunikation i det hele taget

  • Den konflikteoretiske baggrund for at konflikter opstår så hurtigt på sociale medier

  • Forståelse for blandingen af den skriftlige og mundtlige kommunikation, som er noget særligt for sociale medier

  • En gennemgang af en håndfuld andre tilgange til at arbejde med moderation på sociale medier

Bogen er skrevet til kommunikationspraktikere og social media managers, som arbejder for virksomheder, organisationer eller medier. Men privatpersoner kan også have glæde af metoderne i bogen.

Vidste du, at kunder, der brokker sig på sociale medier, gør det for at være flinke? Forskning viser, at kunder klager og brokker sig, for at det, der er sket for dem, ikke skal ske for andre.

Få bogens modeller

Skal du bruge de forskellige modeller fra “Når tasterne taler” til en præsentation eller opgave, kan du hente dem her.

Oplæg og workshops

Vi holder workshops, træning og foredrag alene og sammen. Hent vores katalog eller kontakt os individuelt for mere information.


Når man er vred, er der ikke noget mere provokerende end at få et par gode råd. Så på sociale medier skal vi droppe vores forklar-mig-røv råd og lytte mere, inden vi kloger os
IMG_7967.JPG
Når tasterne taler
IMG_7965.jpg

Konflikthåndtering på sociale medier

Både borgere og kunder vælger i stigende grad sociale medier som deres foretrukne kanal til at have en samtale med forskellige typer organisationer. For alle målgrupper er det en enkel og nem måde at få kundeservice og give deres mening til kende.

Det betyder at community manageren eller bestyreren af de forskellige social media-kanaler ikke længere kun poster indhold, men i stigende grad er vært ved en stor og forgrenet samtale - og en samtale, der jævnligt bliver til et skænderi eller en digital demonstration.

At lede og moderere samtalen på en Facebook-side, i en LinkedIn-gruppe eller i en Instagramtråd, er et håndværk der kræver både sproglig finesse og forståelse for grundlæggende sprogpsykologi.

Derfor er det nødvendigt at kende til metoder til konflikthåndtering på sociale medier.

I podcastet herunder kan du høre Nana Dall fortælle om retfærdighedsprincipperne og tryk/træk-kommunikation, der er de bærende elementer i bogen “Når tasterne taler” - og nøglen til gode moderation i svære samtaler på sociale medier.

Hvad gør du, når en Facebook-følger skriver, at du er en dum narrøv? Ja, undskyld mit franske. Men det ved Nana Dall en hel del om. Hun har førstehåndserfaringer både som selvstændig konfliktmægler og forfatter til en række bøger om konflikthåndtering i den digitale tidsalder.


Artikler om konflikthåndtering på sociale medier


 
 

konflikthåndtering & Informationsvidenskab

Nana Dall

Nana Dall er professionel konfliktmægler, psykolog og Kaospilot. Hun har års erfaring med håndtering af konflikter. Hun arbejder som konfliktmægler, rådgiver og underviser, og med håndtering klager i det private og det offentlige.
Nana er medforfatter til bogen Styrket Borgerkontakt.
Læs mere om Nanas holdninger til konflikter på www.nanadall.dk
Læs mere om Styrket Borgerkontakt på styrketborgerkontakt.dk.

Skriv til Nana på nd@nanadall.dk eller ring på 22778462.

Katrine%2BThielke

Katrine Thielke er cand.mag i Informationsvidenskab og rådgiver om digital kommunikation og forretningsudvikling. Katrine er ekstern lektor på Københavns Universitet, og underviser på DMJX (diplom).
I Katrines egen virksomhed laver hun kommunikationsstrategier, indholdsstrategi, digital strategi og laver en række projekter der handler om at få lavet alt det arbejde, der nu en gang står i strategien.
Læs mere om Katrine på thielke.dk, hvor hun har blogget siden 2002.

Skriv til Katrine på katrine@thielke.dk eller ring på 52179791.

Nana Dall & Katrine Thielke præsenterer taktikker til at modvirke konflikter på sociale medier til Falcons Spark-konference i 2019

Nana Dall & Katrine Thielke præsenterer taktikker til at modvirke konflikter på sociale medier til Falcons Spark-konference i 2019

Nana og Katrine hos Toyota, GB, hvor de trænede kundeservice.

Nana og Katrine hos Toyota, GB, hvor de trænede kundeservice.

Nana og Katrine til reception for “Når tasterne taler” i 2018

Nana og Katrine til reception for “Når tasterne taler” i 2018

Katrine og Nana til Falcons konference i 2019

Katrine og Nana til Falcons konference i 2019

Katrine og Nana hos DSB, som også er case i bogen

Katrine og Nana hos DSB, som også er case i bogen


Læs også om troldeadfærd på sociale medier og community management

“Kan trold tæmmes? - trolling og debatkultur i den digitale tidsalder” af Nana Dall, Maia Kahlke Lorentzen og Katrine Thielke. Informations Forlag, 2019.Klik på billedet og læs mere om troldeadfærd og bogens indhold.

“Kan trold tæmmes? - trolling og debatkultur i den digitale tidsalder” af Nana Dall, Maia Kahlke Lorentzen og Katrine Thielke. Informations Forlag, 2019.

Klik på billedet og læs mere om troldeadfærd og bogens indhold.

“Guide til en bedre debat online”. Redaktør: Nadia Nikolajeva, med bidrag af Katrine Thielke. Gratis hos Danks Journalistforbund.Klik på billedet og hent folderen som pdf.

“Guide til en bedre debat online”. Redaktør: Nadia Nikolajeva, med bidrag af Katrine Thielke. Gratis hos Danks Journalistforbund.

Klik på billedet og hent folderen som pdf.


Godt gået!

Du har scrollet dig helt ned til bunden af siden! Det er der ikke mange der gør. Jeg tænker, at det måske betyder at du er meget interesseret i emnet. Så, det skal du belønnes for!

Efter at have arbejdet med vores bog i nogle år, har jeg lavet en lille ekstra folder jeg bruger, når jeg underviser i metoderne i den - i samspil med “Kan trold tæmmes?”. Folderen hedder “Det bedste forsvar er et spørgsmål” og du kan hente den som pdf nedenfor. Jeg håber du kan bruge den :)